VASA

Προπαραγγελία VASA
  • Κατασκευαστής: MANTUA
  • Κωδικός Προϊόντος: M737
  • Διαθεσιμότητα: Προπαραγγελία
  • 834,00€
  • Χωρίς ΦΠΑ: 672,58€

Στις αρχές του 17ου αιώνα, η Σουηδία ήταν απασχολημένη με την οικοδόμηση μιας αυτοκρατορίας γύρω από τη Βαλτική Θάλασσα στη βόρεια Ευρώπη. Ένα ισχυρό ναυτικό ήταν απαραίτητο. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1620 η Σουηδία ήταν σε πόλεμο με την Πολωνία. Το 1625 ο Σουηδός βασιλιάς Gustavus Adolphus παράγγειλε νέα πολεμικά πλοία. Ανάμεσά τους και το Vasa. Το Vasa ναυπηγήθηκε στο ναυπηγείο της Στοκχόλμης από τον Henrik Hybertsson έναν έμπειρο Ολλανδό ναυπηγό. Η εμπειρία του ήταν πολύ απαραίτητη καθώς το Vasa ήταν το ισχυρότερο πολεμικό πλοίο στον κόσμο, οπλισμένο με 64 κανόνια σε δύο καταστρώματα. Το 1628 το πλοίο ήταν έτοιμο. Η Κυριακή 10 Αυγούστου ήταν η ημέρα του παρθενικού ταξιδιού του. Οι παραλίες γύρω από τη Στοκχόλμη ήταν γεμάτες με θεατές, μεταξύ των οποίων και ξένοι διπλωμάτες. Το παρθενικό ταξίδι ήταν μια πράξη προπαγάνδας για τον φιλόδοξο Σουηδό βασιλιά Gustavus Adolphus. Το Vasa έπλευσε και έριξε χαιρετισμό. Αλλά μόνο μετά από λίγα λεπτά πλεύσης το πλοίο άρχισε να γέρνει. Διόρθωσε ελαφρώς την κλίση του αλλά το νερό είχε αρχίσει να περνά μέσα από τις ανοικτές κανονιοθυρίδες. Το ένδοξο και δυνατό πολεμικό πλοίο βυθίστηκε ξαφνικά. Από τα 150 άτομα, 30-50 πνίγηκαν. Όταν το Vasa ανελκύστηκε το 1961, οι αρχαιολόγοι βρήκαν στα ερείπια 25 σκελετούς. Μετά την καταστροφή συνελήφθη ο πλοίαρχος του Söfring Hansson. Ο Σουηδός βασιλιάς Gustavus Adolphus δεν ήταν τότε στη Σουηδία. Πολεμούσε στην Πολωνία. Χρειάστηκαν δύο εβδομάδες για να μάθει τι είχε συμβεί. Όταν το έμαθε , έγραψε θυμωμένα ότι η καταστροφή είχε συμβεί εξαιτίας «ακαταλληλότητας και αμέλειας» και ότι οι ένοχοι έπρεπε να τιμωρηθούν. Ο Söfring Hansson και πολλοί άλλοι κλήθηκαν για έρευνες στο Βασιλικό Κάστρο της Στοκχόλμης. Κατά την έρευνα, οι άνθρωποι ενοχλήθηκαν από το γεγονός ότι ο ναυπηγός Henrik Hybertsson είχε πεθάνει ένα χρόνο πριν ολοκληρωθεί το Vasa. Αντί αυτού, ο αδερφός και ο συνεργάτης του, Arendt de Groot, θεωρήθηκαν υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση του πλοίου. Στο τέλος όμως κανείς δεν καταδικάστηκε για την πρόκληση της καταστροφής. Τα άτομα που ήταν υπεύθυνα για τις έρευνες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το πλοίο ήταν καλά χτισμένο αλλά με κακές αναλογίες. Το κιτ περιέχει: Νομείς, καρίνα, καταστρώματα από κόντρα πλακέ κομμένα με λέιζερ για ακρίβεια, ξυλεία για διπλό πέτσωμα από καρυδιά η φλαμούρι, σχέδια κατασκευής με γενικές λεπτομέρειες, οδηγίες, χυτά μέρη από ορείχαλκο, ξύλο καρυδιάς και φλαμουριού, ξύλινους ιστούς , εξαρτήματα ορείχαλκου και καρυδιάς, φωτοχαραγμένες λεπτομέρειες από ορείχαλκο, σχοινιά εξαρτισμού και μεταξωτές σημαίες . Προδιαγραφές: Κλίμακα 1:60 Συνολικό μήκος: 118 cm Συνολικό πλάτος: 42 cm Μήκος γάστρας: 103 cm Πλάτος γάστρας: 8 cm